sunnuntai 19. marraskuuta 2023

Lento Perun Limaan lauantaina 19.11.2023 ja sunnuntain vietto kaupungissa 20.11.2023

Tamperelaisen Miksun tapaaminen Limassa!

Lauantain aamupäivän päivitimme blogia ja teimme muita kirjallisia töitä Best Western majatalossa Aucklandissa. Pääsimme majatalon Shuttle-kyydillä Aucklandin lentoasemalle iltapäivällä hyvissä ajoin. Onneksi näin, koska lentokentällä nuori virkailija kirjasi aluksi ruumaan menevät matkalaukkumme vain väliasemalle Santiagoon saakka, vaikka heti aluksi painotimme matkatavaroiden suoraa kuljetusta Limaan.  Jouduimme odottelemaan asian osaavaa virkailijaa pitkään, yli puoli tuntia, sillä hän hoiti ilmeisesti maasta muuttavan perheen (polkupyöräpaketti, paljon laukkuja jne.) lähtöselvitystä. Onneksi tämä osaava virkailija korjasi lippumme ja selvisimme lähtöselvityksen jonotuksista.

Noin kymmenen tunnin lento Aucklandista Perun Limaan sujui mukavasti elokuvia katsellen ja nukkuen. Vaikka oli pitkä lento, ei se kuitenkaan tuntunut puuduttavalta. Santiagoon saavuimme klo 13:15 ja meillä oli kiire Perun Limaan klo 15:10 lähtevään koneeseen. Mukavasti kyllä ehdimme.

Liman lento kesti lähes 4 tuntia. Onneksi jalat vielä kantoivat kentällä ja saimme noudettua laukut liukuhihnalta. Seuraavaksi suuntasimme taksilla Liman keskustaan meren rannalla olevaan Iberostar hotelliin. Lämpimän suihkun jälkeen drinkille alakerran baaritiskille ja sitten nukkumaan.

Vielä välihuomio: Lähdimme Aucklandista LAUANTAINA klo 18:40 ja saavuimme Perun Limaan samana LAUANTAINA klo 17. Matkasimme siis auringon edellä.

Sunnuntaiaamuksi klo 8 olimme varanneet aamiaispaikan hotellista – aamiainen oli tosi ruhtinaallinen. Harri totesi huoneeseen päästyämme, että menee hetkeksi pitkäkseen, mutta ei nukahda. Kuinkas ollakaan, me kumpikin nukuimme vielä kolme tuntia – ilmeisesti tämä oli eilisen pitkän lentopäivän ja aikavyöhykkeien vaihtumisen ansiota 😊.

Kiiruhdimme jalan noin 2 km:n päässä olevaan ravintolaan, jonka Pertun hyvä ystävä tamperelainen Mikael Mäkinen (Miksu) oli varannut meidän tapaamispaikaksemme Limassa. Iloinen kohtaaminen – viimeksi olimme tavanneet Cathyn ja Pertun häissä viime vuoden elokuussa Prahassa. Täällä työmatkalla oleva Miksu osasi hyvin espanjaa, joten ruoan tilaaminen onnistui sujuvasti ja pian saimme herkutella paikallisesta kalasta ja muista meren antimista. Vaikka kyse oli alkupaloista, niin yllätyimme annosten suuruuksista. Mukavasti vierähti parituntinen lounaalla. Sitten Miksun oli kiiruhdettava toiseen tapaamiseen. Me kävelimme takaisin hotellille rantabulevardin kautta. Koska oli sunnuntai, liikkeellä oli lukuisia perheitä. Puisto palmuineen ja näkymä alas meren rantaan oli kaunista katseltavaa. Matkalla kohtasimme perulaisen morsiamen, jota kuvattiin rannan tuntumassa puistossa – saimmepa mekin tilanteen ikuistettua (ja morsiamen äiti vaikutti tosi ihastuneelta, kun hänen tyttärestään otettiin kuvia).

Ruokakaupan kautta saavuimme hotelliin, jossa ilta kului rauhallisesti hotellielämästä nauttien – kävimme hotellin kuntosalilla (tämä oli matkamme ensimmäinen kuntosalikäynti, sillä kuntoa olemme hoitaneet monissa maastoissa ja rappusissa…). Mukavan leppoisa päivä on takana ja sitten nukkumaan. Onneksi Ulla sai vastaanotosta pidennyksen huomiseen lähtöaikaan aina 13.30 saakka, joten ei tarvitse herätä aikaisin aamulla pakkaamaan.

Maanantaina saimme nukkua pitkään. Kävimme aamupalalla ja sitten pistäydyimme uimassa ja ihastelemassa merimaisemia hotellin 18. kerroksen uima-altaalla - lämmintä ja kaunista :)

Sitten jatkoimme matkalaukkujen pakkaamista!

Kuvasatoa:

Pääsimme ensimmäistä kertaa matkamme aikana oikein kuntosalille!